måndag 1 februari 2010

Vad är skillnaden som gör skillnaden?

Var på en jätteinspirerande föreläsning av Mikael Södermalm Hjärnvägen till framgång.

I somras läste jag en krönika i Runner´s world och i den fanns en inspirerande krönika och där plockade jag upp idén med ett mantra. I krönikan var det: Jag är frisk, jag är fri, jag är full av energi. Detta fastnade verkligen i mitt huvud och finns där varje dag, som en påminnelse. Det visade sig att just Mikael Södermalm skrev detta.

Jag tror och försöker själv leva efter det dessa personliga coacher har gemensamt. Sätta mål och genomföra de, varje dag. Går det inte så bra en dag så kommer nästa dag bara bli ännu bättre.

Vad är skillnaden som gör skillnad?

1: veta vad jag vill, egentligen.
2: veta och förstå mitt varför jag vill.
3: Attityd är allt!

R.M.I = Rätt Mental Inställning

När motivet är som starkast har du alltid råd, tid och energi att göra precis det du vill.

En bra lärare fick vi höra var: Glad, rolig, engagerad, vill elevernas bästa och vet varför den är där.

Jag fastnade för rådet: Se, Le och Ge - villkorslöst.

Läs mer om Mikael Södermalm och besök sajten starkare.nu

Inga kommentarer: