måndag 19 januari 2009

Enkät - rolig idé

Hej!

Tack till tjejerna på http://www.bokhora.se/ för den roliga enkäten. Här kommer mina svar:

Fråga 1: Författare jag alltid köper inbunden:
Jonas Gardell samt klassiker på rea. Annars väldigt lite inbundet. Pocket regerar.

Fråga 2: Vilken författare har jag flest av i bokhyllan:
John Grisham tror jag det blir, annars Jonas Gardell.

Fråga 3: Vilken bok blev jag senast tipsad om:
Boktjuven, av en kompis som jobbar på förlag.

Fråga 4: Senaste boken jag gav bort:
En sorts kärlek av Ray Kluun, till en kollega i pocket. reaktion? Vet ej ännu.

Fråga 5: Har du reserverat någon bok på biblioteket just nu:
Har ingen reservation som väntar på biblioteket

Fråga 6: Vad läser du just nu:
Att tro på Mr Pip av Lloyd Jones
The audacity of Hope av Barack Obama
Nattvakt av Kit Whitfield
Guldkompassen av Phillip Pullman (ska läsa med eleverna)

Svara gärna om du är här på min blogg, så går enkäten vidare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, jag tyckte om Kuuns bok - till slut. Kärleken, ömheten, respekten som ändå visade sig i den svåra situationen. Och självklart tyckte jag om det goda språket. Däremot hade jag väldigt svårt att svälja detta utlevelsebehov av festande o kvinnor - möjligen är jag bara gammal. Och - med tanke på att det kommit en uppföljare - verkar huvudpersonen inte ha utvecklats nåt vidare i, i min mening, positiv riktning.