söndag 11 januari 2009

Vissa kan bara beröra...

Söndag. Jobb och planering.

Såg på Stjärnorna på slottet i går kväll och blev så glad och berörd av Jonas Gardell. Han upphör aldrig att beröra mig - varje gång jag hör Aldrig skall jag sluta älska dig, eller läser de sista raderna (eller ALLA rader) i En komikers uppväxt så händer något. Hur fann jag då Gardell? Min svensklärare på gymnasiet (tack Sibylla) fick oss att läsa en novell av Gardell på en lektion i svenska och något bara hände. Jag gick direkt från lektionen till skolbiblioteket och lånade Vill gå hem. När jag sedan på nästa lektion hade boken med mig så kommenterade några i klassen "Va, ska du läsa den där bögförfattaren". Sedan den dagen har jag försvarat Jonas Gardell och hans rätt att vara just Jonas Gardell.

Har hittat Anthony Robbins blogg! Han är en mental coach, eller den mentala coachen. Han har hjälpt människor som Bill Clinton och en lång rad andra kändisar. Förutom alla han hjälper med sina böcker och sina föreläsningar. Hade turen att få se honom i Kungliga tennishallen i en kortversion av de långa föreläsningsserier han far jorden runt med. Hans bok Awaken the Giant within är viktig för mig. Hans budskap är tufft, men sant och han är bra på att berätta obekväma sanningar. De flesta människor klarar inte av all den energi han utstrålar och tror att han inte är äkta. Jag såg ett 20 minuter långt klipp på hans blogg i går och jag ler fortfarande av den energi jag fick. Jag är övertygad om att lycka och glädje är ett val du gör. Jag jobbar varje dag för att göra det valet. Medvetet. http://tonyrobbinstraining.com/

Inga kommentarer: