torsdag 1 januari 2009

Farväl 2008

Gott nytt år till alla!

Hoppas en del av Er dag har gått åt till att reflektera över nästa års utmaningar. Ge inte nyårslöften som sagt, sätt upp mål.

2008
Läsning: läste 48 böcker
Årets hit: Började att skriva blogg
Årets insikt: Det är viktigt (och tillåtet) att välja att omge sig med människor som kan tillföra energi, inte dränera dig på din.
Årets mantra: Peace and gratitude - it´s a lifestyle



Årets:
Deckare: till Stoft och aska av John Harvey
Skönlitteratur: Flyga Drake av Khaled Hosseini
Fakta: En ny jord av Eckhart Tolle, eller Basic Black av Kathie Black
Ungdomslitteratur: Ser mitt huvud tjockt ut i den här av Randa Adel Fattah
Överaskning: Eat, Pray, Love av Elisabeth Gilbert
Årets film: Mamma Mia
Årets inköp: Min Ipod och min Laptop




Avslutar min första blogg detta härliga år 2009 med att ge er en bild av mitt sk survivalkit av personlighetsutvecklande böcker. Har ni svårt att de titlarna hör av dig på bloggen.



Har varit ute och letat efter en eller flera bloggar om personlig utveckling och den jakten fortsätter. Har ni tips så vill jag gärna ha länkarna.

Mantra för 2009? Inte ristat i sten, men det lutar starkt åt ett av dessa: Död åt Tengil eller Think Big, kick ass. Vilket tycker du?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Linda, jag blir alldeles matt när jag läser din bokblogg. Så mycket du hinner läsa trots att din vardag fylls av så mycket annat. Jag själv läste 15 böcker och en hel del veckotidningar under 2008. Den romantiker jag är så blir det "snälla" böcker för det mesta. Khaled Hosseini´s Flyga drake blev annorlunda, men så bra! Alexander McCall Smith´s böcker om kvinnorna i Botswana är väldigt roande, intressant att få veta lite om hur kvinnor i Afrika funderar. Elisabet Nemert, hennes böcker är annorlunda, oh vad jag gillar dem. Sist men inte minst Stieg Larsson´s triologi, bra,bra!
Du är bäst
Solweig