lördag 1 november 2008

Nya bloggen

Lördag och Halloween. Joggingrunda i kall, klar luft - en lördag kan inledas sämre! För mig betyder inte Halloween något speciellt, det gör däremot allhelgonahelgen. Jag tar alltid en chans att tänka extra på nära och kära som inte finns med oss längre, speciellt mina far- och morföräldrar. Hoppas de ser från himlen och vet att de bor i mitt hjärta.

Har haft en hysterisk vecka, så jag har inte läst jättemycket precis. I skolans värld är det höstlov och det borde betyda intressant fortbildning och lite ledighet. Jag lyckades inte med detta. Ett intressant besök på skolmässan i Älvsjö i tisdags var väldigt berikande och trevligt. I övrigt blev det arbete med alla administrativa uppgifter samt jag har varit borta på ett uppdrag som skolobservatör i två veckor, så det fanns att göra. Tur att det jag arbetar med intresserar mig så mycket. I går var jag ganska sliten och i dag avslutas kvällen med, just det, en god bok och tända ljus.

Jag läste halva Intet av Janne Taller på tunnelbanan och jag tycker den är lite konstig, just nu vet jag inte vart boken är på väg. Den handlar om ungdomar och om vad som är värt något i livet. De skall överbevisa en kamrat som hävdar att det inte finns något alls som är värt något. Så nu har de en kuslig sorts insamling av saker de själva tvingas ge upp för att det just är något värt, materiella ting hittills, men jag har mina aningar om att detta tar en vändning snart.... intressant.

Har läst en del papper inför nämndmötet (har sedan ett år blivit ersättare en en nämnd i min kommun), det är intressant och en helt annan typ av läsning. Fick filmtidningen Empire av min bror och har läst om Bondfilmen, står högt på att-se listan. En annan actionfilm jag vill se är Body of Lies, jag nöjer mig med att nämna att Russel Crowe och Leonard Di Caprio är med, det och action med tuffa repliker räcker för mig. Twilight, boken av Stephanie Meyers (inköpt men ej läst) går snart upp som film. Läs Empire om du gillar film!

Lyckan var stor i fredags när jag fick SMS om en Adlibrisleverans med 5 av de Augustnominerade böckerna som jag beställt, men inte nog med det, jag fick också två av de böcker jag kunde beställa när jag gick med i en bokklubb hos Natur & Kultur, så jag bara satte mig och bläddrade lite i alla med ett saligt leende på läpparna.

Var på Cabaret på Stadsteatern i går med en väninna. En berättelse om människorna kring en nattklubb i Berlin på 30-talet, en berömd musika. Konferencieren spelas av Rickard Woolf och Sally Bowles av Helena Bergström. Mycket bra, härlig underhållning, av bra skådespelare.

Peace and Gratitude - it´s a lifestyle

Inga kommentarer: