onsdag 10 juni 2009

tillbakablickar




Avslutning. En doft av regnig sommar i luften och lärare som använt de sista krafterna för att piffa till sig och ordna det sista. Betygskuvert, presenter och fika. Kramar i massor.

Läsåret har varit ganska slitigt och inte alltid fyllt av den energi och liv jag längtar efter. Den energin har jag hittat i ett antal andra saker på egen hand:

Leende elever - fungerar alltid!
Sökt mig till kollegor som ger mig energi (tack, ni vet vilka ni är).
Kört mitt eget race väl medveten om hur jag vill ha det.
Engagerat mig i musikalen.
Elevrådet.
Skolobservationen i höstas
Mitt nätverk i svenska.
Intressanta kurser.
Vetskapen om att engagemang alltid lönar och ger ett rikt liv.

Vad är jag nöjd med i min undervisning? Inget specifikt för ämnet. Jag är mest nöjd med att jag ställer krav och har höga förväntningar.

Ansvar
Ansträngning
Artighet

Inga kommentarer: