söndag 7 juni 2009

Valdag och vad har jag glömt?

Söndag. Valdag till EU parlamentet och det blir intressant att titta på valvakan sedan. Stod för första gången i mitt liv och delade ut valsedlar och det var roligt och lärorikt. Lärde mig att om du förtidsröstar kan du ändra din röst på själva valdagen. Blir tvungen att erkänna att det visste jag inte. Det är fantastiskt att det verkligen går att lära sig hela livet varje dag. det vill jag förmedla till mina elever.

En annan syssla i dag har varit att slutföra en del bedömningar och tänka igenom vad som är viktigt nu sista dagarna med eleverna. Sedan efter detta är det dags att få kontroll på vad jag behöver slutföra innan jag går på mitt sommarlov. Det blir till att ha en lista, för i trötthetens dis är det lätt att glömma något.

I morgon har min skola niornas middag/bal. Det är en fin kväll och något jag ser fram emot varje år. Jag satt och skrev rent en sångtext som ingår i vårt lilla och enkla lärarspex, samt inhandlade diverse mindre rekvisita till detta under eftermiddagen.

Det är mycket tankar som snurrar i huvudet såhär i juni och energidepån är hyfsat uttömd. Receptet: kolhydrater, promenader och medveten peptalk ett antal gånger per dag och: glöm inte leendet.

Inga kommentarer: