lördag 19 september 2009

Höstig lördag

Har i dag och i går fått så mycket inspiration att jag bara känt mig upplyft. Har rört mig i från en politisk kickoff, till dagens Alliansdag på Sergels Torg och överallt dessa kompetenta och engagerade människor. Blir glad och stolt. Poitik engagerar absolut inte alla och det må väl vara, men alla har en skyldighet att bilda sig en rimlig kunskapsbas och att gå och rösta - det ÄR demokrati. Jag ska rösta i kykovalet i min kommun i morgon, tycker det är det minsta jag kan göra med vallolkalen 3 minuter bort....

I pauserna har jag läst Shakespearemysteriet - på buss och tunnelbana osv. Det är en spännade historia om en forskare på jakt efter en hittills oupptäckt pjäs. Hon är såklart inte den enda på spåret utan har skurkarna i hälarna. Tänk lite Dan Brown.

Läste i SvD i dag att ett helt ny serie faktaband om Sveriges historia är på gång med början ganska snart. Olika författare och forskare är med och skriver de olika banden. Det ska bli en TV-serie med huvudansvarige Dick Harrisson och Martin Timell. Bra att vår historia lyfts fram, själv har jag mycket att lära.

Inga kommentarer: