tisdag 7 juli 2009

Lite lyxigt..

Lyx? Ja, vad är det? Det är att leva och att ha hälsan, det är att få le och att känna liv och energi. Men, det är också att få gå på Stockholms vackraste gator, besöka favoritbutiken Laura Ashley . Projekt 2renovera mitt vardagsrum" ska gå i denna stil är det tänkt, i tapet och tyg.

Fick tidningen Vougue från Maj med när jag köpte tidningar i dag, det måste ha varit en mening med detta. Jag hittar aldrig artiklar om något i Vougue. Den köper jag för att dregla över alla vackra kläder (och sedan inse vilka kroppsideal som säljer de tyvärr.) I detta nummer dyker det så upp en artikel om en kvinna som har läst en blogg av Gwyneth Paltrow och sedan läst lite böcker om personlig utveckling, de som jag tycker om. Intressant, både The Secret och Jack Canfield nämns. Hennes slutsats: Visst det är roligt att uppnå mål och att lära känna sig själv, men betonar att vi faktiskt är människor. Kanske kan jag hålla med, lek med det, ha det som verktyg om du verkligen behöver en "spark i baken", men lev, le och ha det bra också. Hmm, det ligger en läxa att lära begravd i detta tror jag.

Ska kolla in bloggen, men har inte gjort den i skrivandes stund. Rapport följer.

Inga kommentarer: