måndag 6 juli 2009

Semester

Det är en utmaning att lära sig att vara ledig. Jag har lite svårt att hitta fokus.

I dag har jag skrivit klart alla texter från Lendaskursen. Jag har sorterat in de i en originalpärm jag har. Där har jag alla texter jag skrivit på de tre skrivarkurser jag har varit på. Det är som jag skrev i går, roliga minnen. Skrivarkurser väcker verkligen kreativitet och det tycker jag ger livsglädje. Det är ju det jag söker, att vilja skriva och vara kreativ och producera, inte att allt ska bli litterära mästerverk. Vilket jag vet att de inte är.

Ett löfte vågar jag avge: Jag kommer att gå flera skrivarkurser!

Kan också tipsa om en serie i DN som handlar om böcker som förändrade världen. det ska bli en serie som ska ta upp tio böcker. Här kan du läsa mer:

http://www.dn.se/dnbok/aleksandr-solzjenitsyn-en-dag-i-ivan-denisovitjs-liv-1.905759

Inga kommentarer: