lördag 24 oktober 2009

Biobesök och lite annat


Har sett den andra filmen i filmatiseringen av Stieg Larssons böcker om Lisbeth Salander; Flickan som lekte med elden.

Det är en spännande och mycket våldsam historia och hämnd går i genom som ett tydligt tema. Tycker filmen är bra, högt tempo och vackra miljöbilder från ett bekant Stockholm höjer intrycket för mig. Bra skådespel och trots de smått orealistisksa bitarna som även finns i böckerna håller det i hop bra. Jag gillade böckerna också. Kan bara konstera att jag har fallit för konceptet, precis som många andra.

Läsrapporteringen är som följer: har börjat läsa The Host av Stephenie Meyer och i handväskan ligger Veronica decides to Die av Paolo Coleho. Två bra böcker som verkar lovande. Har svårt för Paolo Coelho, men temat om att ta vara på livet precis som det är lockade mig att börja. Gillar det hittills.

I min hand i dag har jag fått en annan bok jag längtat efter nämligen Släktfeber av Sara Paborn. Ska dessutom träffa henne på Sollentuna Bibliotek den 3 november, så den ska jag börja på redan i kväll. Skönt att få en extra timme.

Inga kommentarer: