fredag 1 januari 2010

2009 - nu till arkivet!

Nu säger jag adjö till år 2009. Helt ärligt inte ett år jag är helt tillfreds med, men inte ett dåligt år heller.

Jag har så mycket att vara tacksam för med all den vänlighet och snällhet jag möter och det vore förmätet att inte känna lycka över det. Det gör jag. Varje dag.

Vad jag vill nu är att ha ett avstamp som tar mig i väg till nya kapitel att skriva, det ska bli spännande att fundera ut i vilken riktning jag ska gå bara!

2009

Årets lässumma: Läste 43 böcker under året.
Årets deckare: Flickan under jorden av Roslund & Hellström
Årets skönlitteratur: Boktjuven av Markus Zusak
Årets ungdomsbok: Bläckhjärta av Cornelia Funke
Årets faktabok: Think big and kick ass in business av Donald Trump
Årets överaskning: The Stand av Stephen King
Årets inköp: Ny platt-tv
Årets film: Slumdog Millionaire
Årets insikt: Det du ger ut till andra får du tillbaka
Årets hit: Skrivarkurs på Kreta
Årets förebild: Fredrik Reinfeldt och mina föräldrar
Gladast för: Jag är frisk och lär mig nya saker varje dag
Stoltast över: the harder I work the luckier I get. Att jag orkat jobba och lära!

2010 års mantra: Think big kick ass!

1 kommentar:

Sarah Watz sa...

Jag har haft samma mantra 2009 "Think big and kick ass" och har beslutat mig för att behålla det även 2010. Varför byta ut något som fungerar... Låt oss få ett fantastiskt år!