måndag 11 januari 2010

Terminsstart

Det är inte alltid jag gillar att starta upp efter jul, jag är alltid mer energisk efter sommaren (go figure).

I dag har jag känt flera gånger att det här kan arta sig till en riktigt bra vår. Jag har planerat roliga, en del helt nya, saker för eleverna. Jag är peppad inför arbetet med de nationella proven och att få mina nior fram till de bästa resultaten. jag har jobbat på att göra en lite lättare deal med mig själv och inte hela tiden bara begära mer, mer, mer utan våga njuta lite av allt som sker - bli en framgångsletare!

I kväll drog också terminen för den politiska verksamheten i gång och det var roligt att träffa alla och det är kul att prata politik. Det finns mycket bra i vår kommun Sollentuna och det är det som gör att det känns som att vi har en positiv riktning. Vi måste få ut detta i valrörelsen. Det kan inte bara vara ledarsidan i SVD som gör det jobbet, även om det är intressant läsning. PÅ onsdag skall jag gå steg 3 i kandidatutbildningen.

En rolig dag, en positiv start - innan vi vet ordet av blommar tussilagon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Är mkt impad av din blogg!! /Kram Sara

Fröken Linda sa...

Jag bockar och bugar - tack!