fredag 8 januari 2010

Språkverkstad en skattkista

Packade upp min beställning av Hungerspelen och Eldens Hemlighet . Det var då jag började rota runt i skåpen och sortera lite, a neverending task. Upptäckte då till min glädje och förvåning lite böcker jag inte visste fanns. Misstänker att 5-6 material har kommit dit utan att jag hunnit reflektera över det, förmodligen under hösten. Tog hem tre titlar jag inte har läst och skriver mer om de här när jag läst de.

Jag hittade 4 titlar:

Lägereldarnas natt av Eric Ericsson: Den har jag läst men det var ett tag sedan. KUL, för jag minns att jag tyckte om den. Lite Flugornas Herre fast på ett sommarläger.

Sindy av Kjersti Scheen: har jag inte läst.

Johanna av Renate Welsch: har jag inte läst.

En gammal skandal av Josephine Tey: har jag inte läst.

Det var roligt att mitt i allt hitta saker jag kanske kan ha med eleverna. Känner någon till de så skicka en kommentar.

Närmast i helgen ska jag läsa ut Färden genom Mangroven så att jag kan vara med på nästa bokcirkel med gott samvete. I övrigt väntar Penguin titlarna som jag vill bli klar med och färska handlingar inför nästa nämndmöte.

Inga kommentarer: