lördag 23 januari 2010

Skolmässa

Sollentuna Centrum. Kommunens alla skolor får möjligheten att visa upp sig och delta en dag på en skolmässa.

Min skola hade en monter och vi visade upp active board och hade lite enklare broschyrer. Inget märkvärdigt egentligen. Det var mycket folk, mycket skolfolk och elever såklart. Jag arbetade i vår monter mellam 10.45 och 12.45. Det var roligt att hinna pratade med kollegor och jag testade lite hur man använde acticeboarden - KUL!

Men - det viktigaste var ju de möten jag hade med de som var intresserade av vad vi hade att erbjuda och ställde frågor. Det var roligt att svara och att lyssna. Värvar vi då elever på detta sätt? Tveksamt. Möjligen ger mötet resultat för barn och föräldrar som ändå har börjat intressera sig för skolan. Då tror jag att mötet med bra människor en sån här dag kan göra skillnad.

Kommunen delade också ut pedagogpriset för första gången. Elever och andra kan nominera lärare till ett pedagogpris. Roligt och viktigt. Vinsten är en summa pengar till fortbildning, t.ex att göra en resa.

Mässor är roliga och de har en social funktion, det är kul att mötas.

Inga kommentarer: